Новоуспенівська громада
Запорізька область, Мелітопольський район

Звіт про результати проведення моніторингу та зовнішньої оцінки якості соціальних послуг, які надаються відділом із соціальної роботи Новоуспенівської сільської ради

Дата: 29.01.2021 15:30
Кількість переглядів: 287

Фото без опису

Звіт

про результати проведення  моніторингу та зовнішньої оцінки якості соціальних послуг, які надаються відділом із соціальної роботи Новоуспенівської сільської ради

Відповідно статті 11 Закону України „Про соціальні послуги”, постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 № 449 “Про затвердження Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг”, наказу Міністерства соціальної політики України від 27.12.2013 року № 904 «Про затвердження Методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг», Положення та складу комісії з проведення зовнішньої оцінки якості соціальних послуг, затвердженого  розпорядженням сільського голови  від 30.12.2020 року №163-0 «Про створення комісії з проведення моніторингу та зовнішньої оцінки якості соціальних послуг» ,  проведено зовнішню оцінку якості соціальних послуг, які надаються відділом із соціальної роботи Новоуспенівської сільської ради ( далі- Відділ).


Метою зовнішньої оцінки є визначення відповідності наданих соціальних послуг державним стандартам та потребам отримувачів, удосконалення організації послуг, що надаються Відділом.


Робоча комісія з проведення зовнішньої оцінки якості соціальних послуг (далі- Комісія)  затвердила план та наступні методи проведення оцінки:

• опитування отримувачів соціальних послуг або їх законних представників;

• спостереження за процесом надання соціальних послуг;

• бесіди / співбесіди з персоналом надавача соціальних послуг;

• вивчення документації надавача соціальних послуг, іншої документації, у тому числі звернень отримувачів соціальних послуг.


Оцінка якості соціальних послуг визначалася із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості надання соціальних послуг, а саме:

• адресність та індивідуальний підхід;

• результативність;

• своєчасність;

• доступність та відкритість,

• повага до гідності отримувача соціальної послуги;

• професійність.


Оцінку проведено у період з 18.01.2021 року по 29.01.2021 року.


Предметом оцінки якості стали соціальні послуги з:

  • соціального супроводу сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах;
  • соціальної профілактики;
  •  консультування
  • догляду вдома.


В ході здійснення оцінки,  Комісією здійснено опитування  отримувачів соціальних послуг. Відгуки отримувачів соціальних послуг заносились до анкет.


Всього в анкетуванні взяли участь 27 отримувачів, яким відділом надавалися або продовжують надаватися соціальні послуги.


Проаналізувавши результати опитування Комісія прийшла до висновку, що переважна кількість опитуваних позитивно оцінює роботу надавача соціальних послуг:

- всі отримувачі соціальних послуг констатували покращення емоційного, психологічного, фізичного стану порівняно з періодом, коли соціальні послуги не надавалися;

- строки та терміни надання соціальних послуг відповідають зазначеним у договорі про надання соціальних послуг та індивідуальних планах;

- отримано всі позитивні відгуки отримувачів щодо ставлення до них надавачів соціальної послуги.


Більшість респондентів дізналася про Відділ завдяки своїм родичам, знайомим, друзям, які вже користувалися або користуються послугами Відділу, деякі отримували інформацію під час консультування на вулиці.


За визначеними методами оцінювання проаналізовано документацію Відділу, проведено бесіди з персоналом Відділу.


Станом на 01.01.2021р.  охоплено послугами Відділу  112 сімей (осіб)( в них дітей 192, осіб182), в тому числі за категоріями: 

• одинока матір (батько) -32 ;

• постраждалі від збройних конфліктів та тимчасової окупації (внутрішньо переміщені сім’ї- ВПО), АТО   - 4

• сім'ї, члени яких перебувають / перебували у конфлікті з законом -2 ;

• неповнолітні вагітні – 1;

• сім'ї, де один чи кілька членів мають інвалідність -8 ;

• сім'ї опікунів / піклувальників - 2

• особи з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування-2 ;

• сім'ї, яким призначена державна допомога при народженні дитини – 11;

• особи похилого віку —23 ;

• сім'ї, в яких виникли складні стосунки та конфліктні стосунки -5 ;

• малозабезпечені (в тому числі сім’ї, в яких є проблема безробіття) -22 ;

Кількість дітей, що виховується у вищевказаних категоріях отримувачів послуг, склала  -192.


Соціальні послуги, що надавалися Відділом у  2020 році у кількісному значенні склали:

• соціальний супровід – 17 сімей (осіб);

• консультування - 62;

• соціальна профілактика -24 ;

• інформування -8 ;

• соціальний супровід сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування – 2 ;

• догляд вдома – 27.


Як результат, враховуючи отримані від Відділу соціальні послуги, подолали складні життєві обставини  15 сімей, в 9 – мінімізовано вплив таких обставин.


Соціальні послуги сім’ям, дітям та молоді, які перебувають у складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги, надають фахівці із соціальної роботи Відділу. Обслуговування  вдома осіб похилого віку та осіб з інвалідністю здійснюють  соціальні робітники.


За штатним розписом,  до складу відділу соціальної роботи включено 2 фахівців із соціальної роботи, 2 соціальних робітники.

На момент проведення зовнішньої оцінки якості соціальних послуг, що надаються Відділом, працювало 2 фахівці із соціальної роботи, за якими закріплено розподіл на обслуговування громадян за трьома старостинськими округами Новоуспенівської сільської територіальної об’єднаної громади, включаючи села Веселе, Таврія, Запоріжжя, Братолюбівка, Білівське, Новоуспенівка, Новоіванівка, Матвіївка. За результатами опитування методом анкетування фахівці Відділу мають повну вищу освіту,  зі стажем роботи у Відділі від 2-х до 5-ти років..


Послугу догляду вдома особам похилого віку та особам з інвалідністю надають 2 соціальних  робітників Відділу, за якими закріплено обслуговування громадян сіл Матвіївка, Новоіванівка, Новоуспенівка.

Всі працівники постійно підвищують рівень професійних знань завдяки участі у семінарах, тренінгах, нарадах, он-лайн курсах.  Фахівці із соціальної роботи забезпечені робочими місцями, обладнанням,  інвентарем, необхідними для виконання їхніх обов’язків.   За результатами опитування фахівців не здійснюється  відшкодування транспортних витрат на відвідування отримувачів послуг за віддаленими адресами проживання.


Інформація щодо діяльності Відділу розміщена на сайті НСР у розділі  «Соціальний захист», підрозділі «Соціальні послуги» розміщено інформацію щодо:

- переліку послуг, що надаються ;

- категорій громадян, які можуть користуватися послугами;

-  порядку надання, умов та змісту соціальних послуг.


   Згідно плану проведення зовнішньої оцінки якості соціальних послуг, які надаються Відділом, Комісією вибірково вивчена документація надавача соціальних послуг, переглянуто 25 особових справ отримувачів послуг.


Визначення (оцінювання) індивідуальних потреб отримувачів соціальних послуг, складання індивідуальних планів проводиться в основному відповідно до встановлених вимог розділів Державних стандартів надання відповідних соціальних послуг, але:

- на протязі дії договору індивідуальні плани надання соціальної послуги фахівцями не переглядаються всупереч вимогам Державного стандарту;

- не завжди дотримуються строки відвідування отримувачів соціальних послуг та реалізації заходів, визначених в індивідуальних планах.


У роботі з отримувачами соціальних послуг фахівцями відділу із соціальної роботи НСР використовуються різноманітні дидактичні матеріали, буклети, пам’ятки, анкети,  які фахівці підбирають самостійно, виходячи із потреб отримувача послуг.


Відповідно шкали оцінки якісних та кількісних показників соціальних послуг та узагальнення статусів кожного показника забезпечення якості соціальної послуги узагальнений статус відповідає встановленому рівню - “Добре”.

Проаналізувавши результати опитування, Комісія прийшла до висновку, що переважна кількість опитуваних позитивно оцінює роботу надавача соціальних послуг, задоволення індивідуальних потреб отримувачів соціальних послуг, дотримання вимог і показників забезпечення якості, встановлених у Державному стандарті з деякими відхиленнями.

За підсумками проведення зовнішньої оцінки якості соціальних послуг було з’ясовано, що на виконання наказу Міністерства соціальної політики від 27.12.2013р.№904«Про затвердження Методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг», відділом із соціальної роботи НСР була проведена внутрішня оцінка якості надання соціальних послуг.

Оцінка проводилась за наступними показниками якості:

- адресність та індивідуальний підхід;

- результативність;

- своєчасність;

- доступність та відкритість;

- зручність;

- повага до гідності отримувача соціальної послуги;

- професійність.

Адресність та індивідуальний підхід – для кожного отримувача послуги визначені потреби. Складені індивідуальні плани, відповідають потребам отримувача соціальної послуги.

Результативність – згідно опитування, 80% опитаних відзначили позитивні зміни психоемоційного стану в порівнянні з періодом, коли соціальна послуга не недавалась. Скарг зі сторони отримувачів соціальних послуг не було.

Своєчасність – рішення про надання соціальної послуги чи відмову в її наданні, визначення потреб та складання індивідуального плану, укладання двостороннього договору з отримувачем, приймаються вчасно, з додержанням термінів.

Доступність та відкритість – соціальні послуги надають 2 фахівці із соціальної роботи (робочі місця 1 – в адмінбудівлі Таврійського старостинського округу, 1 – в адмінбудівлі Новоуспенівської сільської ради.  Соціальні робітники надають послугу Прийнято рішення про створення КУ «Центр надання соціальних послуг» НСР.

Зручність – в процесі бесіди з отримувачами послуг з’ясовано, що відвідування соціальних робітників адаптовані до ритму життя отримувача соціальної послуги, заходи, що застосовуються під час надання послуги, відповідають вимогам підопічних.

Повага до гідності отримувача – за підсумками проведеного внутрішнього моніторингу, анкетування, опитування в телефонному режимі, бесід з отримувачами послуг, було з’ясовано, що  більшість опитуваних опитаних отримувачів соціальної послуги позитивно оцінили ставлення до них соціальних робітників.

Професійність – штатний розпис сформовано, затверджено, в наявності посадові інструкції, соціальні робітники проходять медичний огляд. Шляхом перевірки та аналізу особових справ, спостереженням за роботою надання соціальних послуг, опитуванням одиноких громадян перевірялись морально-етичні якості працівників, вміння підтримувати робочі стосунки з отримувачами соціальних послуг. Слід відзначити, що більшість отримувачів соціальних послуг відзначили увагу та небайдужість співробітників Відділу до їх потреб, повагу до особистих переконань, безпеку під час отримання послуг,  особистої інформації та висловили свою довіру.


За результатами проведення зовнішньої оцінки якості соціальних послуг з метою забезпечення надання базових соціальних послуг особам/сім’ям відповідно до їх потреб на території Новоуспенівської сільської територіальної громади рекомендовано:

 -  забезпечити роботу комунальної установи «Центр надання соціальних послуг» Новоуспенівської сільської ради;

- забезпечити чітке дотримання працівниками установи Державних стандартів надання соціальних послуг та інших нормативних документів, зокрема, в частині встановлених строків на вжиття тих чи інших заходів;

-  забезпечити регулярний і систематичний перегляд індивідуальних планів надання соціальної послуги в порядку і в строки, встановлені Державними стандартами;

- вжити заходів щодо пристосування  приміщень   для обслуговування в них людей з обмеженими фізичними можливостями (облаштування пандусів, кнопок виклику спеціаліста тощо);

- забезпечити в усіх приміщеннях  наявність стендів з інформацією про порядок надання, умови та зміст соціальних послуг;

- забезпечити підвищення професійної компетентності/ кваліфікації фахівців, що надають соціальні послуги;

-  сприяти впровадженню нових соціальних послуг, спрямованих на запобігання виникненню складних  життєвих обставин.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь